Lokaal werk

Om de Ledegemse bevolking nog beter van dienst te zijn hebben wij volgdende punten al gerealiseerd in deze legislatuur:

* De digitale bereikbaarheid van de bevolkingsdienst hebben we versterkt

* We zorgden voor een vliegende ambtenaar. Deze persoon helpt mensen die niet naar het gemeentehuis kunnen komen.

* We beslisten mee om een nieuwe ambulance aan te kopen voor brandweer Ledegem.

* Op de statiekoer lieten we verlichting voorzien.

* We beslisten mee om de gemeente te laten in stappen in het SAVE Charter.

* Wij voorzagen ook parkeergelegenheden in de onmiddellijke nabijheid van handelszaken.

* In de deelgemeente Rollegem-Kapelle hebben we een speelpleintje gecreëerd.

* Voor de organisatie van buurtfeesten zorgden we dat ze een éénmalige bijdrage van 100 EUR kunnen krijgen.

* We maakten ook werk van de realisatie van een kunstgrasveld in Ledegem

* En ook aan de realisatie van een zittribune in het Terschuerenpark hielpen we.

* De tussenkomst in het vervoer voor mensen, die gebruik maken van de Winde, hebben we verhoogd.

* Op zaterdag 22 oktober hebben we in aanwezigheid van Vlaams volksvertegenwoordiger Wilfried Vandaele een uniek vogelkijkpunt geopend. Daar geniet je van zicht op De Ledegemse Meersen (gelegen in de Waterpachtgoedstraat). Deze graslanden zijn een oase voor veel vogels, een uitgelezen biotoop waar ganzen en eenden zich goed voelen.

Wat willen we nog afwerken in deze legislatuur:

* We willen aandacht hebben voor de synergie tussen openbare werken, rioleringswerken en werken aan nutsleidingen.

* Het Capellegoed willen we ook heel graag verwerven.

* Over de legislatuur willen we GEEN nominale verhoging van de schuldenberg , waardoor de schuldratio verder verlaagt.

* We gaan voor een behoud van de belastingstarieven 8% aanvullende personenbelasting en 1600 opcentiemen onroerende voorheffing.

* We gaan ook werk maken van een aanleg van een gescheiden fietspad voor de verbinding tussen Sint-Eloois-Winkel en Rollegem-Kapelle. De mogelijkheid voor de aanleg van een licht verhoogd fietspad in gekleurd asfalt wordt onderzocht.

* Samenwerking tot de INFRAX ESCO diensten.

* 400.000 euro voor zonnepanelen.